nationellt prov i svenska

Idag var skoldagen rätt bra, förutom att jag blev på dåligt humör efter att vi hade haft nationellt prov i svenska, läsförståelse. Jag är inte arg för att jag var dålig eller att jag kände att det inte gick bra utan det var för lite tid. Jag hann inte med den sista frågan och det var en MVG fråga. Men som tur var sa min svenska lärare att man skulle säkert kunna få MVG även fast man inte gjorde den allra sista eftersom det fanns fler MVG frågor men det kändes liksom som om den var avgörande och alltså jätte viktig. Men vi får hoppas på bättre tur till nästa nationella provet i svenska som är på torsdag, jag har för mig att det är i skrivförståelse. Men det är jag ganska bra på så det ska nog gå bra. Det känns som om jag måste ha rätt inställning från början och se framåt!
Men iallafall vad har hänt annars idag då? Jo, på musiken lärde jag mig "vem kan segla för utan vind" på keyboard med två händer, hihi (a) men efter skolan drog jag & Matilda och tränade, det känns skit skönt nu efter! Vi har kommit fram till att vi ska träna 3 gånger i veckan, tisdag, torsdag och söndag, riktigt roligt tycker jag! När vi tränat klart så drog vi till kulturhuset på öppet hus för Väsby nya gymnasium, verkade helt okej faktiskt. På övervåningen var det några killar som spelade gitarr och sjöng, as duktiga ju + att ena killen var faktiskt ganska söt! (a). Men nu måste jag fortsätta städa mitt oerhört stökiga rum, fast jag har typ städat allt för det var mest kläder som låg överallt. Men det har jag fixat, bra Miriam! Menmen, vi hörs senare snyggingar. puss /Miriam

bild från i helgen på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0